ورشکستگی یک بندر مهم رژیم صهیونیستی در پی حملات ارتش یمن در دریای سرخ-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ورشکستگی یک بندر مهم رژیم صهیونیستی در پی حملات ارتش یمن در دریای سرخ

در گزارش یک پایگاه خبری آمده است که حملات انتقام‌جویانه نیرو‌های مسلح یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ در پاسخ به جنایات جنگی این رژیم در غزه، موجب کاهش قابل توجه حجم تبادلات تجاری یکی از بنادر مهم این رژیم و ورشکستگی آن شده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۷۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ بندر ایلات رژیم صهیونیستی که در پی حملات نیرو‌های مسلح یمن (انصارالله) با افت ۸۵ درصدی حجم مبادلات تجاری روبه‌رو بوده، خواستار کمک‌های مالی از این رژیم شده است که پیامد‌های اقتصادی این حملات را آشکار می‌سازد.

وبگاه خبری «سی ترید مریتایم» با بیان این مطلب گزارش داد: ایلات در سواحل جنوبی دریای سرخ واقع شده است که اسراییل را بدون نیاز به گذر از کانال سوئز، به آسیا و اقیانوس هند متصل می‌سازد. اما حجم مبادلات تجاری آن از رشدی که این مجموعه در اواخر سال ۲۰۲۲ داشت و ۱۲۴ هزار تن بود، کاهش داشته است. این میزان دو برابر سطح مبادلات آن در سال گذشته بوده است.

اگرچه، «گیدئون گلدبرت» مدیرعامل این مجموعه تجاری در جلسه‌ای با کمیته امور اقتصادی کنست در ۷ ژوئیه گفت که هشت ماه است هیچ فعالیتی در این بندر انجام نشده و هیچ درآمدی نداشته است.

این بندر که عمدتا، متمرکز بر مبادلات محموله‌های فله‌ای، پتاس، واردات خودرو و کانتینر است، به طرز قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر از بنادر مدیترانه‌ای اشدود و حیفا است، اما تاثیر حملات نیرو‌های مسلح یمن بر تجارت رژیم صهیونیستی مشهود بوده است.

در مقیاسی گسترده‌تر، اقدامات نیرو‌های مسلح یمن صد‌ها کشتی باری را هر هفته وادار به پیمودن مسیری طولانی‌تر و در حدود ۴ هزار مایل به سمت آفریقا و از آن‌جا به اروپا کرده است. این موضوع باعث افزایش قابل توجه هزینه‌ای حمل‌ونقل شده است.

نیرو‌های مسلح یمن از ابتدای درگرفتن جنگ غزه اعلام کردند که تا زمان متوقف شدن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، کشتی‌های مرتبط با این رژیم و حامیان آن را در دریای سرخ، طی حملاتی انتقام‌جویانه هدف قرار خواهد داد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار